Zamiast telemarketingu, czyli jak złapać klienta

Tradycyjne formy reklamy miały to do siebie, że przekaz kierowany był do dużej grupy odbiorców, bowiem trudno było wyłowić z szerszego grona osoby faktycznie zainteresowane tematem, stąd stosunkowo duże nakłady na reklamę przy jednoczesnym niskim współczynniku konwersji, czyli pożądanej przez firmę reakcji na reklamą – odwiedzenie sklepu i w efekcie dokonanie zakupu.

Działania takie jak akwizycja czy telemarketingu również mają tę zasadniczą wadę, że choć kierowane są bezpośrednio do pojedynczych osób co pozwala na silniejszą perswazję, to jednak wybór nadal bywa przypadkowy, więc taki przekaz niekoniecznie trafia do osoby zainteresowanej. Istnieją jednak sposoby na kierowanie oferty do osób, które są faktycznie zainteresowane produktami czy usługami firmy.

Przykładem tradycyjnej metody, która pozwalała na pozyskiwanie klientów ściśle zainteresowanych danym produktem czy usługą był przetarg. Ogłaszały i ogłaszają przetargi firmy, u których występuje zapotrzebowanie na daną usługę czy produkt i chcą zyskać jak najlepszą ofertę. Odpowiedź na zapytanie ofertowe związane z przetargiem to gwarancja, że firma rozpisująca przetarg jest zainteresowana danymi produktami czy usługami.

Wiele szczegółowych i interesujących informacji na temat tej metody pozyskiwania klientów można znaleźć na stronie – http://gwarancjeprzetargowe.pl. Jednak należy pamiętać, że przetarg to rozwiązanie, które sprawdza się w relacjach B2B lub w relacjach przedsiębiorstwo – instytucja, klienci indywidualni nie ogłaszają przetargów.

Bardziej nowoczesnymi sposobami na dotarcie do klientów, którzy są faktycznie zainteresowani ofertą danej firmy są: pozycjonowanie stron internetowych oraz kampania linków sponsorowanych. Obie te metody (za pośrednictwem innych działań) polegają na umieszczeniu linków prowadzących do firmowej strony na jak najwyższych miejscach w wyszukiwarce, po wpisaniu określonych słów, które kojarzą się z produktami firmy. Gdy internauta wpisze interesującą go frazę, wówczas zobaczy link prowadzący do strony www przedsiębiorstwa, to pozwala na pozyskanie klientów zainteresowanych ofertą.

Rozszerzeniem tej metody może być także marketing automation, czyli metoda pozwalająca na zweryfikowanie i rozpoznanie klientów wchodzących na strony www oraz połączenie ich z numerem telefonu czy e – mailem, jeśli znajduje się on w bazie firmy. Dzięki temu firma może przedstawić indywidualną ofertę klientowi faktycznie zainteresowanemu jej produktami.