Małopolski rynek szeroko pojętej technologii informacyjnej jest jednym z najbardziej rozwiniętych w kraju, a konkurować może z nim jedynie Warszawa lub Wrocław. Są to niezwykle sprzyjające okoliczności dla wszelkiej maści agencji interaktywnych oraz przedsiębiorców, którzy pragną zamówić dla klienta lub własnej firmy profesjonalną stronę internetową.
Obiegowa opinia o krakowskich firmach zajmujących się programowaniem aplikacji i stron webowych jest taka, iż zdecydowana większość z nich posiada ciekawą ofertę oraz rzadko kiedy nie wywiązuje się z zawartych zobowiązań. Chcąc zamówić strony internetowe w Krakowie i będąc jednocześnie nie do końca doświadczonym klientem takiego usługodawcy trzeba sobie zdawać sprawę z kilku rzeczy, na które koniecznie trzeba zwracać uwagę podczas procesu negocjacji dotyczących witryny oraz w czasie samego toku tworzenia serwisu. Najpierw jednak warto zorientować się jakie firmy są popularne na krakowskim rynku IT, a sposobów do osiągnięcia tego celu jest co najmniej kilka. Pierwszy z nich to oczywiście mały internetowy wywiad, który odpowie nam na najbardziej podstawowe pytania. W sieci znaleźć bowiem można mnóstwo opinii o każdej funkcjonującej w kraju firmie, a relacje zadowolonych bądź zawiedzionych klientów są wręcz bezcenne.
Warto także samodzielnie zapisywać adresy podobających się nam stron, a następnie sprawdzić w stopce witryny kto jest jej autorem. Istnieje duża szansa, że znajdziemy tam sporo krakowskich firm, z którymi łatwo się skontaktujemy. Dosyć ciekawym sposobem na znalezienie dobrego wykonawcy jest umieszczenie na dowolnym portalu internetowym ogłoszenia sugerującego poszukiwania firmy gotowej wykonać strony www. Tą drogą da się uzyskać sporo nazw potencjalnych usługodawców. Stosunkowo pewnym rozwiązaniem jest też zwyczajne zapytanie znajomych bądź kontrahentów o polecenie dobrych i sprawdzonych web-developerów. Jak natomiast postępować, gdy taką firmę już znaleźliśmy oraz jakiej ceny się spodziewać? Trzeba sobie zdawać sprawę z kilku kategorii usług, które różnią się od siebie czasem wykonania oraz stopniem zaawansowania kodu strony. Najtańsze będzie stworzenie prostego serwisu, który spełniał będzie głównie funkcje informacyjne. Taka strona będzie atrakcyjną wizytówką firmy i kosztować będzie mniej niż 1000zł. Nieco więcej trzeba zapłacić za bardziej rozbudowane serwisy www, które nie tylko zawierać będą podstawowe dane teleadresowe i opis firmy, ale także przekazywać będą szeroką ofertę firmy w atrakcyjny sposób. Tutaj cena może zamknąć się w 3000zł. Najdroższe będą rzecz jasna bardzo zaawansowane aplikacje sieciowe, które pozwolą odwiedzającego na pełną interakcję z pracownikami firmy, np. za pomocą livechatu lub autorskiego komunikatora.
Trzeba pamiętać, iż tworzenie stron jest procesem długotrwałym, dlatego nie można codziennie nękać wykonawcy pytaniami o stan strony. Z drugiej jednak strony konieczne jest bieżące kontrolowanie postępu prac. Dobry web-developer nie powinien robić klientowi problemów, gdy ten chciałby zobaczyć różne etapy budowy strony na własne oczy.