Jak w praktyce wygląda wybór dobrej agencji social media?

Niektórzy przedsiębiorcy sami, na własną rękę zajmują się obsługą swoich mediów społecznościowych. Angażują się w prowadzenie fanpaga na Facebooku, działają na Instagramie oraz na Twitterze. Jednakże, jak łatwo sobie wyobrazić- osoba, która prowadzi własną firmę każdego dnia ma do wykonania bardzo wiele zadań i o ile na początku być może znajduje czas także i na prowadzenie kampanii reklamowych na swój własny użytek, o tyle w miarę rozwoju działalności tego czasu jest coraz mniej. Tymczasem, obecność firmy w mediach społecznościowych jest ważna, ale też trzeba wiedzieć w jaki sposób realizować tutaj kampanie, aby naprawdę miały szansę być efektywnym narzędziem marketingowym. Dlatego też w pewnym momencie najlepiej jest zdecydować się na usługi wyspecjalizowanej agencji reklamowej. Jak taką znaleźć, aby nie żałować swojego wyboru?

Agencja social media- jak wybrać, aby być zadowolonym

Zdecydowanie, najlepszym rozwiązaniem jest zwrócenie się do agencji, która specjalizuje się właśnie w takich kampaniach. Dzięki temu zyskujemy pewność, że posiadają oni odpowiednich specjalistów, którzy faktycznie znają się na swojej pracy. Poza tym, skoro taka agencja faktycznie jest znana i popularna, dużo się wokół niej dzieje i posiada już ugruntowaną pozycję w branży- oznacza to, że specjaliści tutaj zatrudnieni potrafią wdrożyć naprawdę efektywną kampanię reklamową na swój własny użytek. Niestety, ciągle bardzo wiele firm nie traktuje obsługi social media jako poważną, pełnowartościową usługę. Na przykład, specjalizują się w tworzeniu stron internetowych, a za dodatkową opłatę abonamentową oferują dodawanie kilku postów na Facebooku w imieniu danej firmy. Niektórych to satysfakcjonuje, jednak, czy niesie to ze sobą jakiekolwiek korzyści? Zawsze bardzo pomocne przy wyborze odpowiedniej agencji jest sprawdzenie jej portfolio dotychczasowych realizacji- poniekąd to może nam sporo powiedzieć o tym, jakie ta agencja posiada na swoim koncie doświadczenia.

Do jakich agencji uderzyć? Spore znaczenie będzie miał tutaj także budżet

Zazwyczaj jest tak, że jeśli naprawdę chcemy na cel reklamy w social media przeznaczyć duże kwoty, będziemy mogli liczyć na to, że zainteresują się nami te największe i najpopularniejsze agencje social media. W przypadku małych kampanii i niewielkich budżetów, być może będziemy musieli zdecydować się na mniej rozpoznawalną agencję. To oczywiście nie oznacza, że nie może to być agencja z ogromnym doświadczeniem, gdzie zatrudnione osoby naprawdę znają się na tym co robią. W przypadku mniej rozpoznawalnych firm możemy też liczyć na niższe ceny, ale też ważne, aby dobrze sprawdzić agencję, której będziemy chcieli zaufać. Możemy poszukać opinii w internecie, przejrzeć portfolio dotychczasowych realizacji agencji, a może nawet podpytać na forach tematycznych innych osób, które być może miały do czynienia już z tą firmą. Dzięki temu sami będziemy lepiej czuli się ze swoim wyborem już na etapie podpisywania umowy- w mniejszym stopniu będziemy obawiać się o to, czy dokonaliśmy dobrego wyboru.

Polecamy agencję social media brandbay.pl